توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

انواع تارهاي عضلاني و تقويت آنها با حركات ايستا (با كمترين امكانات)

 
انواع تارهاي عضلاني و تقويت آنها با حركات ايستا (با كمترين امكانات)
 
 
انواع تارهاي عضلاني
 
تارهاي عضلاني به دو نوع تند انقباض (كه خود به دو نوع تند انقباض و مخلوطي از كند وتند انقباض تقسيم مي شود) و كند انقباض تقسيم مي شوند كند انقباض ها داراي حجم كمتر و نيروي انقباض پائين ، مقاوم در برابر خستگي و ظرفيت هوازي بالا همچنين داراي تراكم مويرگي بالا مي باشد. تارهاي عضلاني تند انقباض همان طور كه در بالا ذكر شد به دو نوع تقسيم مي شوند اين تارها سرعت انقباض بالايي داشته و خيلي زود خسته مي شوند اندازه بزرگ و تراكم مويرگي پائين ، ظرفيت هوازي پائين از ديگر مشخصات اين عضلات مي باشد اما نوع دوم اين عضلات خصوصيات هر دو نوع عضله ياد شده را دارا مي باشد.
 
حركات ايستا : حركاتي كه سرعت انجام آنها پائين بوده يا به صورت بي حركت به عضلات اعمال فشار مي كنند حركات ايستا ناميده مي شوند عضلات هدف در اين نوع تمرينات عمدتا عضلات كند انقباض (st) و عضلات نوع دوم تند انقباض (fog) مي باشد.
 
حركات پويا : اين نوع حركات عمدتا با جنبش هاي شديد يا كم عضلات وحركات مفصلي همراه مي باشند هدف اين نوع حركات نيز اعمال فشار پويا به عضلات تند انقباض و ايجاد حداكثر انقباض در اين عضلات به منظور افزايش توان بي هوازي بدن و رشد اين عضلات مي باشد.
 
با توجه به شرحي كه رفت مهم است كه از هر سه نوع تارهاي عضلاني بهره برده و به تقويت آنها در كنار هم بپردازيم.
 
تشريح حركات ايستا براي عضلات مختلف با كمترين امكانات:
 
حركت شماره 1 ميله يا چوب گردي را به اندازه عرض شانه وبه قطر 5 تا 8 سانتي متر (مي توانيد از قوطي هاي گرد مايع ظرفشويي كه با آب پر شده استفاده كنيد) را در دستانتان گرفته و با انگشتان و نيروي ساعد و مچ خود به آن نيرو وارد كنيد وان را بفشاريد اين عمل را به مدت 10 تا 12 ثانيه و 3-4 مرتبه انجام دهيد.
 
حركت شماره 2 ظرفي به قطر دايره اي 10 سانتي متر ( بسته به طول انگشتان و بزرگي كف دست ها) را كه با اب يا هر چيز ديگر سنگين شده با انگشتانتان كه به دور آن حلقه زده شده روبه روي بدنتان به مدت 10 تا 12 ثانيه 3-4 مرتبه در هوا معلق نگه داريد مي توانيد بعد از مدتي اين مدت زمان و سنگيني قوطي را افزايش دهيد.
 
حركت شماره 3 طنابي را به طوري كه طول آن هنگامي كه به زمين يا هر مكاني پائين تر از زانوهاي محكم شود بيشتر نباشد انتخاب كرده آن را به زمين يا هر مكاني پائين تر از زانوهايتان محكم كرده و در سر ديگر طناب هم ميله يا چوبي را به طوري كه طناب وسط آن محكم شود قرار داده حالا دستانتان را به عرض شانه به طوري كه كف دست ها رو به زمين باشد بر روي ميله يا چوب قرارداده و در حالي كه بدنتان كاملا صاف وقائم مي باشد و ساعد و بازويتان زاويه اي 90 درجه دارد سعي كنيد خلاف جاذبه زمين به آن نيرو وارد كنيد مي توانيد طناب را زير پاهايتان قرار دهيد اين عمل را هم به اندازه موارد بالا انجام دهيد.
 
نكته 1 : فاصله طناب نبايد از زمين تا آرنج شما بيشتر باشد.
 
نكته 2 : مي توانيد به جاي اين عمل دستانتان را زير محلي قرار دهيد و به همين نحو به بالا فشار وارد كنيد. 
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: یک شنبه 5 مهر 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?